måndag 5 september 2016

klättra

Igår fick vi äntligen arslet ur och gjorde något vi pratat om att göra länge, framförallt med Linus.
Vi var och klättrade på Karbin. Fille vågade inte prova men det gjorde dom andra två.
Vi kom lite sent till prova på kursen, men fick komma in ändå. Linus och Nea snappade ganska snabbt och dom klättrade väl 2 gånger på det "korta" väggarna innan dom följde med de andra till de högre.

Linus på toppen av den låga väggen

Linnéa på toppen av den låga väggen

Det var kul att se dom klättra, det kändes inte som det var första gången - speciellt inte för Linnéa. Hon är en naturbegåvning.
Dom provade runt på olika väggar med olika svårighetsgrad. Och dom två timmarna vi hade där flög förbi.








Linnéa kändes det mer som om hon stannade upp och tänkte på vart hon skulle sätta händer och fötter medan Linus bara körde, lite stressat. Men herregud, jag hade ju inte kunnat hålla mig fast en sekund ;)
Jag vet inte hur bra kvalitén är på videosen men man kanske ser hur grymma mina barn är.




Båda två älskade det och den stora fialottan ångrade att hon inte klättrade så jag gissar att vi ska tillbaka nästa helg dom är här... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar