onsdag 19 juni 2013

Försvinna

Jag bara älskar att försvinna in i böckernas värld. Att sitta och läsa en bra bok utan att bli störd av omvärlden. Under 7 år har det inte hänt så många gånger. 10 gånger kanske. 
Igår fick jag en present av min finaste, underbara. En perfekt present. Ett presentkort på adlibris. 25kr. Så jag provade att ladda hem, köpa, en e-bok. Jag såg den på bokaffären häromdagen och tyckte den verkade okey.
"En man som heter Ove" av Fredrik Backman. Har redan suttit i 2 timmar och sträckläst (tur det är lugnt här på jobbet och brukaren sover gott), jag har skrattat och fått ögonen tårfyllda. En mycket bra bok.
Är lite 'njeee' mot att ha boken i surfplattan. För en bok är en bok, och en bok är, för mig, något mer än man läser en gång och sen ger bort. Det är en inredningsdetalj. Jag skulle mer än gärna ha ett "bibliotek" någon gång i framtiden ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar