onsdag 20 mars 2013

Lägga sig i eller inte?

Vid 23 vaknade sonen och behövde kissa. Han ville att mamma skulle bära honom fram och tillbaka och absolut. När vi kommer till badrummet springer vi rakt "in" i ett bråk mellan grannarna ovanför. Det skriks och kastas saker där uppe och L blir lite orolig. Efter ha nattat honom ställer jag mig i dörröppningen hallen/badrummet för att lyssna. Inte för att jag är nyfiken utan för att jag ogillar bråk och funderar om jag ska ingripa med att banka i taket eller tom ringa 11414 (eller är det numera 11313?)
Efter en kort stund flyttade dom sig längre in i lägenheten och jag hörde inget mer. Går och lägger mig och funderar lite över det här och somnar om ganska omgående.
Knappa timman senare vaknar jag av att dom fortfarande skriker på varandra, så jag tar telefonen med mig och går och "lyssnar" igen. Lite skrik hörs men det slutar på en gång och nu tror jag att det är över. För denna gång.
Jag har hört kvinnan vid några tillfällen skrika på både barn och i telefonen sen vi flyttade hit. Jag vill inte lägga mig i men någonstans är jag ändå rädd att dom ska gå för långt där uppe. Vad ska man göra? Leta rätt på lägenheten och försöka säga lite fint att vi hör deras bråk väldigt väl eller kontakta polisen? Jag kanske ska börja med att kolla om föreningen har samarbete med störningsjouren? Vad hade ni gjort???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar