torsdag 11 april 2013

Skol"val"

Jag är så irriterad. Och frustrerad. Vi fick "små" barnens skol-val tillbaka. Det visade sig att dom inte kom in på samma skola som F (och deras bonussyskon) utan på den andra. Den skolan som jag fått för mig är dålig. Jag har hört från min kompis att dom inte uppmärksammat hennes son i den skolan.
Så nu håller vi på och bråkar och försöker överklaga beslutet. Jag kommer försöka få in dom på Ribbybergsskolan till varje pris!!!
Jag förstår ju att det är områdesprioritering men vad jag förstått på barnens far så har hans jobbarkompis fått in sin son på den skolan och dom bor i Vendelsö/Tungelsta...
Personalen är så bra på skolan (antalet behöriga lärare 97,2%) och jag vet att flera av dom har erfarenhet att jobba med barn som har ADHD (autism och asbergers) så jag känner verkligen att dom måste in på skolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar