onsdag 25 november 2015

Att komma i tid

Ibland undrar jag väldigt vad och hur andra föräldrar tänker. 
Jag tycker att det är viltigt att komma i tid till saker. Till jobbet. Till möten. Till en avtalad tid. 
Jag blir väldigt stressad om jag blir försenad. 
Jag är oxå väldigt noga med att mina barn kommer i tid till skolan. Jag ska se till att dom kommer i tid. Det är en del av mitt mamma-jobb. 
Därför blir jag så konfunderad över att möta föräldrar/morföräldrar när jag är på väg från skolan någon gång mellan 8:10-8:15. 
Vad sänder det för signaler till barnen tänker jag? Visst kan det hända något på morgonen som gör att man blir sen en dag, men det är ofta samma personer jag möter... 
Jag hoppas att jag för vidare till mina barn, att det är viktigt att komma i tid till avtalad tid. Det är ju att respektera den man ska mötas med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar