fredag 17 mars 2017

Flytta

Just nu är vi inne på om vi ska flytta. Vi vill ju gärna bo i ett hus. 
Vi har varit och kikat på två hus i krigslida (där det känns som om jag helst vill bo, barnen får bara ca 10 min cykelväg till skolan [om dom går kvar, men det är en annan historia] och de dagar dom inte kan gå/cykla kan jag köra dom på några minuter till närmsta avlämningsplats)
Men att köpa hus här är sjukt dyrt, och har man inte sålt bostäder med massa vinst så är det inte så jäkla lätt att få lån. 
Och vi har ju inte det, jag gick + med 70' tror jag och dom pengarna rök ganska fort bla då jag tog körkort. 
Normalpriset för ett okey hus här landar på ca 3,5 miljoner(!?!) och då är det lite fix och trix som måsta göras och bekostas. 

Vi har ju blrjat titta på hus uppe i Sollefteå med. Där kan du få en sjysst villa för 550,000kr. Det är liksom handpenningen till ett hus här nere. 

Nackdelen är att jag inte bor med barnens pappa (och han vägrar flytta ifrån sina vänner, sitt välbetalda jobb och barnens vänner) så en flytt norrut är inget man gör utan tvist så att säga. 
De båda yngsta barnen är villiga att flytta men inte min äldsta, och jag är inte riktigt redo att lämna henne här nere, och bara träffa någon/några gånger i månaden. 

Men vi drömmer vidare om ett hus där uppe. Tänk att sälja här nere och kunna putta in 400' i ett hus där uppe och ha ett bostadslån på ynka 200'. Skulle ju vara helt galet. Att ha en boendekostnad på typ 5000kr/mån. Helt sjukt. 

Ja vinfår drömma och planera vidare så får vi se vad det blir, ett hus här eller där eller inget alls




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar