lördag 13 juli 2013

Dag 2

Idag startade vi från Sollefteå vid 9:30 efter frukost hos svärfar. Vi tog en bensträckare strax efter vi åktförbi "här och därborta", vid "bryggorna". 
Där körde vi även semesterns träning - intervall i backe, efter jag mött min skatt...

Vid 11 stannade vi vid Mosjöns rastplats för kaffe och subwaykaka (som jag glömt bort(?!?) i min väska)
När vi kom till Umeå, vid 13-tiden, så stannade till hos Monica och Sven-Lennart för en snabb fika. Jätte kul att få träffa några man bara hört namnen på. Därifrån åkte vi en timma senare med en påse torkade trattkantareller och (äntligen) nya skor till mig.

Efter det stoppet rullade vi en bit innan vi fick ett infall (efter lite "tjat" från mig) att köra in till ett av alla vinkraftverk vi sett längst vägen. Dom är ju maffigt höga. 

Efter det blev det raka vägen till Skellefteå där middagen intogs på 'don Vito' (ni måste verkligen äta där)
Vid 18 hade vi checkat in i våran bungalow, som blev lite dyrare än tänkt så nu sitter vi här och bara slappnar av!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar