onsdag 17 juli 2013

Dag 6

Vi vaknade kl 6 i morse, knappt utvilade men vi fixa bilen och åkte redan 6:30
Jag var mer död än levande och missade typ Narvik som vi passerade vid 7:30
Jag halvsov fram till jag tvingade P att stanna knappt 1,5 timma senare så jag kunde göra kaffe, vilket var alldeles utanför Skareberget där vi skulle ta färgan över till Bognes, som vi missade precis. Som tur är så går den var 50:e minut så vi kom över ändå ganska snabbt.
Vi tuffade på längs E6 tills vi kom till Kobbvassgrenda där det var så vackert att man inte ville fara därifrån. När vi står där och njuter som bäst bryts tystnaden av att 2 norska stridsflygplan dundrade förbi mellan bergen. Tyvärr blev det inga foton på just det då kameran var avslagen...
       Vackert eller vackert!!!
Efter det så åt vi lunch/fika på Kobbelv världshus och gissa förvåningen när dom ligger bredvid ett fall...

12:30 sprack molnen upp och 14 var det inte många moln kvar på himlen. Härlig sommarvärme (17 grader) och jag övervägde till och med att ta av mig jeansen (som jag hade över mina leggings)
          Mer av vackra Norge
16:00 kom vi till Storjord och funderade på att ta vägen till Arjeplog hem. Men åkte bara upp i  backen där det var 10 graders lutning. 
På väg tillbaka ner mot E6:an så kom regnet tillbaka. Det gjorde att vägen till Mo I Rana var rent ut sagt skittråkig. Vi kom dit typ 17:35 och efter lite snurr, varsin korv (och cola med hysteriskt roliga namn) och en skvätt diesel så lämnade vi äntligen Mo I Rana för att ta oss tillbaka mot Svensk mark igen.
 
Dela en coke med Kjekken & Gjengen?
Norge levererade i djurvärlden. 2 jävla fårskallar såg vi strax innan Sverige (really? Ren? Björn? Späckhuggare? Wtf!!!)
18:35 var vi i Sverige igen - äntligen!!!
Eftersom vi är så bekväma av oss så tog vi in på Tärnaby fjällhotell. Nu ska vi duscha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar