torsdag 21 februari 2013

Kräk

Blä och tvi för den här kräksjukan. F väckte mig för en timma sen, som hon alltid gör, jag skulle bara kolla klockan när jag hör något blött landa på golvet. I samma stund jag frågar vad det var så vet jag svaret. I sängen, på golvet och på mattan. Och i håret.
Det var bara att ta barnet till badrummet och sanera henne och sen ta itu med rummet.
Nu ligger jag här och inbillar mig en orolig mage samt att jag oroar mig för att jag smittat fina Åsa och Edvin (hoppas ni håller er friska - förlåt)
F har klagat på ont i magen i 2 dagar och jag har frågat de klassiska. Vill du kräkas? behöver du bajsa? Jag har tom frågat om hon mår dåligt över något. Men inget. Förrän nu. Denna otroligt snuskiga stank sitter i näsborrarna/hjärnan och går inte bort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar