söndag 4 september 2016

Tjejmilen 2016

Igår var det dags för tjejmilen. Jag var sjukt nervös innan, av vilken anledning vet jag inte. Och som Putte sa, det är som vilket träningspass som helst - fast med X antal tusen tjejer till. 
Uppvärmningen var sådär, tyckte den var lite kort och jag blev inte så varm i kroppen innan, men det var ju ganska trångt i startfållan så man kunde inte heller ta ut rörelserna utan att riskera att slå tillnågon.  
Vädret var lite sådär, jäkligt kyligt innan men under loppet var det perfekt. Det var skönt när det kom lite regn som svalkade medan jag sprang. 
Mitt mål var att komma under 60 minuter samt att inte gå någon gång. Och jag klarade av båda. 
Banan var bra men jag kan inte säga om det var vackert eller inte - jag hade full fokus på att inte trampa fel eller springa in (eller ut framför) någon. Lite trisst att dom som väljer att gå inte håller till höger så att man kan springa förbi lätt.. Eller dom som helt plötsligt väljer att gå och bara stannar i "springfilen". 
Jag ville gå flera gånger men valde att springa till nästa hela km och när jag väl kom dit hade jag återfått lite energi och kunde fortsätta. 
De första 5km hade jag tagit rygg på en tjej i färgglada shorts men hon valde att gå efter 5km så hittade jag en tjej i rosa linne som jag hakade på. Efter 4km (dvs vid 9km) sprang jag upp jämsides och tackade henne för att hon hjälpt mig framåt sen var det ju bara 1km kvar och då tröck jag på lite till och tappade henne bakom mig uppför backen. Väl i målfållan så såg jag henne igen när hon spurtade förbi så jag drog på jag med. 57 minuter och 51 sekunder kom jag i mål på. Jag är galet nöjd över det. 
Nästa år ska jag slå Annas tid på 54:05 :D så nu måste jag intervallträna massor för att få upp tempot lite mer till tjejmilen 2017. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar