fredag 21 april 2017

Maskerad

Herregud vad jag stressat den här veckan. 
Jag hade lovat att jag skulle fixa fram barnens maskeradkläder till idag. Och ja, såklart trodde jag att jag hade mer tid. Men nääää hahaha
Så i måndags åkte jag och Felizia snabbt upp till H&M för att handla en leopardklänning. Check på en utstyrsel. 
Linus skulle vara Mr J (jokern) så han körde på grönt hår, sina kostymbyxor och tatueringar - allt hemma utom hårfärg. 
Och Linnéa ville vara Harley Quinn - well hello utmaning!!!
Vi köpte en vit tröja som jag målade röd och skrev på med en sharpie
Sjukt nöjd över den. 
Och i torsdags drog jag snabbt in till Butterick's efter jobbet för att handla hårfärg, hårkrita och ansiktsfärg för att sen börna ut till skogen för att få hjälp av bästa Madde med att sy shortsen till Linnéas outfit. 
Madde drog fram två av sina symaskiner

Och så hände lite magi...!!!
(Alltså den kvinnan, hur har jag kunnat leva 35 år utan den kvinnan så nära i mitt liv?)
Hon fnulade och pulade och voila
Så otroligt fina shorts (tack igen)

Och idag, dagen D. 
Hem snabbt och börja sminka. Prio 1: Linus och alla hans tatueringar
Svårt men min kund var inte så petig utan rätt stolt över sina snygga tatueringar 👍🏻
Nr 2 (efter middagen) blev Felizia
Så söt i sina leopardfläckar och öron ❤
Och sist ut Linnéa aka Harley Quinn
Där var det inte så mycket smink mer detaljer, som baseballträet. 

Och resultatet då:
(Japp det är en sjuk tvätthög bakom MrJ)
Miss Harley Quinn

Fröken leopard




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar