onsdag 9 december 2015

Ny älskling

För snart två veckor sen, när det var -8 ute, så slutade Jettans fläkt att fungera. Jag skulle börja 6:30 och som alla dagar skickar jag iväg P med orden "jag klarar mig". Och av alla kalla dagar så är det något svaj med P's lur så jag kan inte ringa honom. Tillslut ser han mitt svinarga sms och kan ringa mig. Han har hunnit till skogås/farsta när han får vända eftersom jag gråter hysteriskt. 
Han kommer och kollar på bilen men det slutar med att han får skjutsa mig till jobbet (tack bästa älskling)

Där och då bestämde vi att, så snart vi kan, skaffa en ny bil till 'mig'.
P jobbar lite snabbare än mig och vips så skulle vi åka och kolla på "nya" bilar. 
I lördags var vi i Barkarby och kollade på en SEAT. Och "bara sådär" har han lagt handpenning på den. Och den kom hem i tisdag. Så nu är jag (läs P) ägare av en liten söt svart SEAT ibiza. 
Jag har bara kört den idag men jag gillar den! Nu ska jag bara komma på ett bra namn till hen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar