tisdag 22 mars 2016

Astrid Lindgrens Barnsjukhus

Igår 17:30 åkte barnen hem till pappan via jujitsuträningen. Det blev väldigt tyst här hemma. 
Men det tog bara en timma innan barnafadern ringde och sa att lilleman hade gjort illa sin lilltå. 
Jag sa att han skulle ringa vårdguiden och rådfråga om vi skulle åka in eller inte. Efter knappa 10 minute ringde han tillbaka och sa att vi skulle åka in. 
Vi åkte till Handens närakut men blev knappt insläppta eftersom dom inte har någon röntgenapparat där. Så därför åkte vi till Astrid Lindgren. 

Sensei Antonio hade tejpat Linus tå då dom bara trodde att den hoppat ur led. 

Vi kom dit 19:30 ungefär och fick vänta knappa halvtimman innan vi fick gå upp till barnröntgen. 
Där gick det ganska fort men sen blev det en lång väntan på svaret. 

Först strax efter 22 fick vi komma in på ett rum, skönt för Linus att få en säng att vila på. 


Där tog det nästan en timma till innan läkaren kom för att meddela att tån var bruten. Hon ville kika på den innan hon uttalade sig om hur vi skulle göra sen. 



Ett litet brott på toppen av lilltån men eftersom tån ville peta utåt åt sidan så hon ville rådfråga en ortoped hur hon skulle göra. 
Svaret blev: bedövning på tån och sen försöka få toppen rätt och 'fixera' den med tejp. 

Och min lille känpe alltså. Han fick 2 eller 3 stick med sprutan i foten och det gjorde skitont. (Jag hade sparkat läkarna om dom försökt sticka mig i foten sådär)
Men allt eftersom bedövningen började verka så blev han piggare och kundebörja hoppa runt lite. 


Snabbt upp på röntgen igen för att se så tån låg rakt - vilket den gjorde så efter läkaren kommit och meddelat det så fick vi åka hem. Jag tror vi var hemma runt halv 2-2 och Linus somnade så fort. Min älskade tuffing. 
Ingen träning eller idrott på 4 veckor och ta det lugnt med foten är vad som gäller nu. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar