lördag 19 mars 2016

Sängbord

Det är inte det lättaste att hitta sängbord när man inte har någon golvyta i sitt sovrum. 
Och jag har ledsnat så totalt på att vi har mobilerna vid sängen, fast det är ju ett måste då vi (som alla andra typ) har larmet i mobilen. 
Men jag har haft en idé om hur jag velat ha det, och sen en vecka tillbaka är sovrummet (nästintill) klart!

På sportlovet så åkte jag och köpte 2 (svinbilliga) klockradios. Dom är perfekta då man kan ställa styrkan på ljuset (vilket är ett måste eftersom jag är sjukt ljuskänslig sen jag jobbade natt) och det är 2 larm/klockradio. 

Frågan efter det var vart vi skulle ställa dessa klockradiosarna. Man vill ju ha dom brevid sängen så man kan stänga av larmet på morgonen utan att hela huset vaknar. Alltså behövde dom stå vid huvudändan. Där vi inte har någon plats. 

Men så började jag fundera på om vi skulle skaffa en tavellist ovanför sängen, att ställa klockradiosarna på samt klämma fast en eller två sänglampor i. Men ju mer vi funderade så var det inte en bra lösning då det hade blivit en för smal yta för klockradiosarna att stå på. Så vi funderade vidare, tills jag såg denna bilden: 


Och efter ha visat P så var det givet att vi skulle ha likadant. 

Så här blev vårat resultat:



Jag är sjukt nöjd över hur det blev. Perfekt verkligen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar