fredag 15 januari 2016

Livet innan insta och fb

Jag är så glad att jag inte hade varken insta eller fb när jag var gravid eller när barnen var små. För jag hade troligtvis kvalat in i det jag ska spy på nu. 

Jag HATAR folks flöden när dom bara lägger upp bilder på sina magar och skriver 'bara x antal veckor kvar, vi väntar på dig' (jepp en unge bakas i 9 månader - ge och ta - och de flesta längtar efter sina barn, ni är inte dom enda)
Eller när dom nu vid nyår skrev 'vi ger inget annat löfte än att vi lovar att vara dom bästa föräldrarna till vårat barn' (ja för jättemånga som skaffar barn har plan på att bli dåliga föräldrar???)
Och alla som lägger upp 20 bilder om dagen på sina barn och ba 'matdax, potatis är gott', 'vilar oss lite', 'nya kläder', 'träffar bästa x idag', 'nu har X bajsat och vi ska byta blöja' 
Vafan, alla bävisar äter, sover skiter och träffar folk.. En bild om dagen räcker vill jag se fler så hälsar jag på eller så skickar jag smsm om att jag vill att du ska bildbomba mig med bilder på ditt barn...

Så. Tack. Det var galet skönt att få pysa ut lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar