lördag 30 januari 2016

10k

Just nu ligger jag i soffan, efter ett varmt skönt bad. 
Jag är så glad att jag orkade och att jag sprang nästan hela vägen. Det var bara dom där jäkla backarna. Totalt gick jag nog mindre än 10 min. Och det är jag stolt över. 

P skjutsade mig och innan så bytte jag om i bilen. Haha. Om någon såg mig så bjuder jag på den synen. 

Underställsbyxor under vintertightsen och sen linne, tröja och väst/tröja. Bra val av kläder, bara händerna som blev lite varma men hellre det än kalla. 


Innan loppet grundade jag med en bar, det var en stund efter lunchen och en bra bit innan middag - så även det var ett bra val. 

Jag skulle möta upp en tjej där innan så jag blev väldigt tidig, en hel timma innan det skulle starta. Så vi stog och pratade och frös vid kanonerna på solliden, vi fick även agera modeller åt fotograferna som skulle "ställa in" sina kameror

Efter uppvärmningen blev det en liten ljusshow och jag blev lite imponerad. Jag hade aldrig gjort det så bra, utan jag hade nog smiskat mig själv med repen 

Under uppvärmningen hamnade jag brevid en lysande människa. Jäklar vad folk hade lagt ner enegi på att ljus-piffa sig..

Han hade tom en saftblandare på huvudet :'D

Några "tomtebloss" drog igång loppet och då var det bara att köra. Whoop whoop. 

Det var ett kul lopp, stundtals ganska mörkt och då lite läskigt eftersom man inte visste vart man satte fötterna. 
Och backarna var hemska - shit alltså. Och folk som inte orkade vägrade hålla till höger utan stannade mitt i vägen. Gaah. Jag blev lagom impad av tjejen som sprang med vagn, tänkte nästan erbjuda mig att hjälpa men jag hade aldrig pallat :)
Andra varvet kände jag av fötterna, dom blev trötta! Och då kände jag av knät, så jag försökte verkligen tänka på vart och hur jag satte ner fötterna och då försvann känningarna i knät. 

Jag känner mig rätt nöjd med resultatet 1.06.08 och det räckte för att komma på 979 plats. Undet 1000 iaf hahaha. Nästa år ska jag springa under 60 minuter


Min klocka 'blippade' till och när jag kom i mål såg jag att jag nått 2 rörelsemål


Tack för den, bra jobbat Weronica!!
Väl hemma så blev det en välförtjänt pizza som jag slukade lite för fort. 


Nu ska jag hälla i mig massa vatten för att undvika huvudvärk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar