torsdag 4 februari 2016

Baka baka liten kaka

Idag kände jag att jag hade ork att baka kakor med Felizia. Jag orkar sällan baka med mina barn. Eller rättare sagt städa upp efter att mina barn bakat. 
Men idag alltså, så gav jag med mig. 
Vi skulle baka kakor med regnbågshjärta i, som jag tittat på ett par gånger. 


Alltså hur fina kakor är det inte..
Jag hittade ett recept som verkade bra, hennes bilder var jättefina och körde igång. 
Jag säger som så att jag inte kommer länka till hennes sida för det var nog det värsta receptet jag någonsin följt. 
Smuldeg kan jag säga. Jag trixade och fick till typ bakbar deg. Men det var inte lätt alls. 


Våra kalor liknar inte direkt orginalet... Dom var inte ens goda :/
Nästa gång jag bakar så blir det på riktig mördeg + att det är dags att uppdatera bakförrådet lite :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar