söndag 28 februari 2016

Ledig helg?

Jag förstår inte att vi aldrig kan vara lediga på helgen. Vi måste alltid hitta på saker eller fixa saker hemma. 
Den här helgen var det inte annorlunda!
Lördagen började med att jag hade tid hos frissan för en färgning. Reneé blev lätt förvånad över att hon behövde använda 175ml färg till mitt hår (endast utväxt) - ett vanligt hår kräver 50ml... Jag var där i 2,5 timma och min röv var typ platt när jag var klar. Jag blev sninnöjd. 

Back to black igen. 
Passade på att smita in och pussa på lilla pappa med som kommit hem från senaste operationen. :*

Sen blevdet fix hemma, inte så värst mycket men lite småplock, Putte fixade våra garderobslådor och så renbäddning av alla 4 sängar - så skönt att ha det gjort. 

Idag blev det en tripp till bauhaus för att köpa lite vinklar och beslag för att bli klara i sovrummet. Vilket vi oxå blev - ännu skönare! Nu är nästan allt klart där inne. 



Jag tänkte att jag ska tapetsera det sista i morgon, medan Nea ligger och myser framför en film :)

Jag fick hämta en febrig Nea oxå, hon ska inte på fritids i morgon så då fick hon komma hem till mig redan idag så vi slipper kliva upp tidigt. Nästan 39 visade tempen på så det blev alvedon och nu är hon piggare. Hoppas att hon blir pigg fort - jag har ju en hel lista med saker vi kan göra under sportlovet, om alla är friska såklart. 

När vi skulle åka och handla middag så tig vi med några delar från gamla sänggaveln för att kasta i containern. Och gissa om vi blev glada när Putte hittade en innerdörr med tillhörande gångjärn i containern. Sopletarna-Sundmark tvekade inte utan tog (den inte så vackra) dörren och bar hem. Så nu har även Nea en dörr till sitt rum. 

Det blev en superglad tjej...

Nu har vi bara ett måste kvar att göra idag, det är att klippa Qitty-katten. Hon är för långhårig på kroppen och framförallt bak i rumpan - hon får så svårt att hålla sig ren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar