onsdag 24 februari 2016

Jag kommer aldrig få det!!!

Det har varit min ledtanke sedan jag tog körkort:

Jag kommer aldrig få en p-bot

Idag när jag drog på kurs så bestämde jag mig för att parkera bilen i Farsta Strand, för det blev enklast så när man vill hem sen. 
Jag kollar upp innan att det bara kostar 15kr/dygn och kör på det. 
Väl framme så ser jag att jag hinner med ett tidigare tåg så jag drar iväg. 
När jag kommer fram till filadefiakyrkan så slår det mig, hårt i magen, att jag glömde betala parkeringen. 
Jag ringer till p-tjänst stockholm för att kolla om dom kan hjälpa mig att betal på håll - vilket hon inte kan då hon inte vet områdeskoden (borde väl finnas någonstans?!?)

Jag slänger ut mitt hopp till mina vänner på FB, att någon kan koden så jag kan betala. Inget napp. 
Så jag inser att jag bara får gilla läget och ta min första p-bot. Surt då jag absolut inte har råd denna månad! 

Så mitt hjärta bultade hårt när pendeln rullade in på stationen, jag såg inget på bilen när vi åkte förbi - såg iof inget alls i princip. 
Stressar bort till bilen och vågar knappt kolla på den.
Jag ser inget, eller jo där sitter en lapp på rutan. Eller. 
När jag kommer fram till bilen är jag så glad för jag har ingen bot på rutan. Tjoho jag klarade mig - eller?
Kan man få p-bot utan att ha fått den lilla gula lappen på rutan?

Det återstår att se men jag tror inte det!!
Så än så i skrivande stund så har jag haft körkortet i 679 dagar utan en p-bot. Och så hoppas jag det fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar