lördag 6 februari 2016

Museum

Idag fick jag med min man och de två äldsta på museum. Ja eller på en utställning. Vi var på fotografiska
Dom har en utställning med Martin Schoeller som heter 'up close' som jag velat se ganska länge men vi har hittat annat att göra på helgerna. 
Men nu äntligen kom vi iväg. Det kanske inte var det roligaste för barnen men dom tyckte att det var lite kul iaf, kanske ger det dom lite inspiration när dom fotar i framtiden.  


Jag gillade verkligen fotografiska, att se all vackra foton - upplysta i mörkret. Vackert. Men jag gillade nog bara Schoeller och Magnus Wennmans utställningar, dom andra var lite.. konstiga kan man säga + att barnen ledsnat och var hungriga = ville gå hem. 



Väldigt vackra bilder, hade velat köpa boken men tycker väl 1000kr är lite väl saftigt (fast ändå inte)

Utställningen 'där barnen sover' den var rätt... jobbig. Att se dessa barn från kriget och läsa deras historier. Jag vet ju att dom är många fler som flyr än de som var på bild där. Det känns bara så fel - och orättvist att barn ska bli drabbade av vuxna idioters beslut! 


Jag fick hålla tillbaka tårarna ett par gånger...
Hoppas det kommer fler roliga/spännande utställningar för jag går gärna tillbaka!

Min lilla loppa då? Jo hon är hos mormor och morfar och har egentid. Hon ville inte följa med oss. 
Men hon har det väldigt bra hon, och saknar nog inte oss direkt. 


Lilla loppa <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

man tackar